Esti aici : povesti personalizate // Pentru parinti // Televizorul, DVD-ul si computerul. Copiii si multimedia

Televizorul, DVD-ul si computerul. Copiii si multimedia


 

Am citit recent ca parintii ar trebui sa evite total sa-i lase pe cei mici in fata televizorului sau a monitorului pana la varsta de 12 ani, iar dupa aceasta varsta sa o faca doar pentru perioade foarte mici de timp si doar pentru anumite programe.

 

Iata doar cateva dintre efectele negative despre care se discuta in carte :

 

1.       Vederea este solicitata mult prea mult, intr-un mod nenatural : ochii nu se misca pentru a percepe diverse elemente din mediu, ci privirea ramane fixata asupra imaginilor care se schimba.

2.       Sistemul nervos este si el suprasolicitat. Creierul imatur al unui copil nu poate procesa atata informatie senzoriala cata vine dinspre ecranul televizorului. In plus, copilul doar receptioneaza pasiv ceea ce vede, nu reuseste sa inteleaga totul, sa-si puna intrebari, sa decida daca ceea ce se deruleaza in fata ochilor sai e bine sau sau e rau.

3.       Comportamentul, in timp,  tinde sa devina agresiv si nelinistit. Copiii « uitati » in fata televizorului sunt mai putin expresivi si spontani, au mai putina imaginatie pentru a initia un joc (ei cand se plictisesc se asaza/sunt asezati in fata ecranului, nu trebuie sa se gandeasca « si acum ce sa fac, cum sa-mi umplu timpul ? »).

4.       Dezvoltarea vointei este serios perturbata, intrucat vizionarea unor programe TV inlocuieste activitatea in general si miscarea regulata.

5.       Copiii « multimedia » sunt mai putini populari, tocmai din cauza lipsei lor de creativitate si de spontaneitate.

 

Personal insa cred ca e foarte greu si chiar nepotrivit cu timpurile pe care le traim sa eliminam total televiziunea din viata noastra. In cele din urma, televiziunea inseamna cultura. Cateva aspecte pozitive pe care le-am sesizat legat de evolutia lui Bobo in urma vizionarii unor programe pe Minimax ar fi urmatoarele :

1.       Dezvoltarea vocabularului, in limba romana, franceza si engleza.

2.       Dezvoltarea memoriei (stie cantecele, de ex.).

3.       Dezvoltarea simtului artistic si a receptivitatii fata de tot ceea ce este muzical.

 

Au fost perioade cand, bolnav fiind si eu avand mult de lucru, n-am putut sa-i organizez altfel programul decat acoperind o parte din timpul cat nu era disponibila pentru el cu cateva desene animate pe Minimax. Asta se intampla in multe familii, toti suntem obositi sau tracasati cateodata si nu ne putem ocupa in permanenta de copii.

 

Ceea ce incercam noi insa sa respectam este o limita de maximum 1 ora de televizor pe zi si practic aproape niciodata jocuri pe calculator. Este adevarat ca este nevoie de mult mai multa implicare din partea noastra ca parinti in jocurile lui Bobo, ca sa putem limita locul televizorului in timpul pe care il petrecem impreuna. La fel de important este si sa urmarim impreuna emisiunile pe care le vede el, sa fim convinsi ca se potrivesc varstei lui, ca nu exista violenta verbala sau de alt tip in acele programe si ca purtam apoi o discutie impreuna legata de ceea ce tocmai a vazut.

 

Surse de informare : « A Guide to Child Health », de Michaela Glockler si Wolfgang Goebel

« Cresterea copilului de la 0-6 ani » de Anne Bachus

 

 

 

 

 

 



« toate articolele ^ mergi sus


Care este parerea ta?